АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ ЗОБОВ’ЯЗАВ АЕРОПОРТ БОРИСПІЛЬ ВИВЕСТИ ДІЯЛЬНІСТЬ СЛУЖБИ НАЗЕМНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НА ОКРЕМИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ РАХУНОК

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ ЗОБОВ’ЯЗАВ АЕРОПОРТ БОРИСПІЛЬ ВИВЕСТИ ДІЯЛЬНІСТЬ СЛУЖБИ НАЗЕМНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НА ОКРЕМИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ РАХУНОК
24 січня 2017 року відбулося заключне засідання Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ), де було розглянуто декілька питань щодо сфери послуг наземного обслуговування ДП МА «Бориспіль» у справі №136-26.13/27-14 за заявою хендлінгових компаній. На розгляд АМКУ було винесено такі питання: розмір та обгрунтованість інфраструктурного збору аеропорту, затягування погодження сертифікату ТОВ «Інтеравіа» на послуги наземного обслуговування та ознаки суб’єкта монополії щодо надання спеціалізованих послуг із наземного обслуговування власним структурним підрозділом аеропорту.

В результаті розгляду справи АМКУ наклав на ДП МА «Бориспіль» штраф у розмірі 12 780 354 грн. Оскільки, згідно з законодавством офіційне рішення буде опубліковано протягом 10 днів, аеропорт «Бориспіль» вважає за потрібне на разі викласти власну позицію, сформовану в ході слухання справи.

При розгляді обгрунтування розміру інфраструктурного збору необхідно виходити з того, що до цього часу не існує єдиної тарифної Методики, затвердженої Уповноваженим органом. Водночас, АМКУ вважає розрахунок інфраструктурного збору аеропорту «Бориспіль» за його власною методикою юридично недостатньо обгрунтованим. У зв’язку з цим, після отримання офіційного рішення, керівництво ДП МА «Бориспіль» ініціює звернення до Міністерства інфраструктури України та Державної авіаційної служби щодо необхідності розробки відповідних стандартів.

Як уже неодноразово наголошувалося, попередньою адміністрацією аеропорту практикувалася політика протистояння зі своїми контрагентами. Така діяльність призвела до затримки у 2013 році погодження технологічних документів ТОВ «Інтеравіа» для отримання сертифікату з надання послуг з наземного обслуговування та, відповідно, накладення штрафу Антимонопольним комітетом.

Згідно із законодавством, статус монополіста для підприємства визначає його доля на ринку більша, ніж 50%. Водночас, діяльність із наземного обслуговування в аеропорту «Бориспіль» здійснюють чотири приватних суб’єкти господарювання, а частка хендлінгової служби аеропорту складає 20%. Тому керівництво ДП МА Бориспіль вважає необґрунтованим підхід АМКУ щодо визнання ознак монополії структурного підрозділу аеропорту на ринку спеціалізованих послуг із наземного обслуговування. Починаючи з 2014 року, аеропорт реалізує заходи з оптимізації роботи служби наземного обслуговування шляхом поступового скорочення чисельності штату та оптимізації процесів. Проте, рішення АМКУ актуалізує питання щодо термінової реорганізації даної служби та виведення її на власний комерційний рахунок із забороною субсидування.


«Ми наголошуємо на тому, що аеропорт «Бориспіль» готовий до діалогу з усіма учасниками ринку надання послуг. Ми плануємо еволюційно передавати непрофільну діяльність на ринок, але суттєві зрушення неможливі через відсутність єдиних правил, у тому числі щодо послуг з наземного обслуговування в аеропортах. Ми закликаємо Державну авіаційну службу України прийняти відповідний документ найближчим часом із обов’язковим урахуванням думки ключових гравців ринку. Подальше зволікання з врегулюванням «правил гри» є неприпустимим», - повідомляє Євгеній Дихне.

Після отримання офіційного рішення АМКУ щодо справи №136-26.13/27-14, Міжнародним аеропортом «Бориспіль» буде ініційовано розгляд спірних питань щодо доцільності нарахування та розміру штрафу у порядку господарського судочинства.


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі