Deadline: ринок PR буде зростати на 10-30% - до 350-400 млн грн

Deadline: ринок PR буде зростати на 10-30% - до 350-400 млн грн
За прогнозами експертів з піар, цього року ринок PR буде зростати на 10-30% - до 350-400 млн грн. За данними Управління апарату промислового розвитку об’єм ринку за 2017 рік - 325 млн.грн. Традиційним лідером за приростом виступить Digital.

У 2018 році очікується, що рекламодавці продовжать нарощувати інвестиції в різні канали комунікації. Однак, динаміка зростання при цьому буде знижуватися. Попередніми роками ринок розвивався набагато швидше більшості товарних категорій і економіки України в цілому, оскільки продовжував відновлюватися після кризи та початку війни. З кожним наступним роком ефект відкладеного попиту знижується і зростання інвестицій буде все більше корелювати із загальними економічними реаліями.

«У нас трохи інші прогнози по ринку. Не варто скидати з рахунків президентські вибори, які традиційно активізують ринок PR-послуг. Він разом з ринком paid media зросте в передвиборчий та виборчий період на 30%», - прогнозує співзасновник першої професійної платформи для журналістів та експертів Deadline Олександра Стельмахова.

Популярні інструменти

Насправді, інструментів, якими агенції користуються в повсякденній роботі досить багато. Найчастіше використовують написання прес-релізів, анонсів, пост- матеріали, моніторинги ЗМІ та соцмерж з тієї або іншої тематики, робота з лідерами думок для співробітництва, організація заходів для журналістів, робота з корпоративними сайтами, робота в соціальних мережах (SMM).

Що стосується складностей, то вони можуть виникнути на будь-якому етапі роботи і в будь-якій ситуації. Важливо правильно використовувати свої знання та досвід, в разі вагань – добре, якщо є можливість порадитись з колегами.

Щодо того, які компанії найчастіше звертаються і за якими послугами, то за словами піар-технолога Олександра Скрипченко, на першому місці все таки генерування ідеї бажаної PR-активності, оскільки у загальному вимірі штатні фахівці з комунікацій є більш операціоністами, ніж ідеологами. По суті, саме ідея є найдорожчим продуктом від унікальності і якості якого залежить чи буде комунікація сприйнята і ментально комфортна для цільових аудиторій, а отже, чи будуть її цілі досягнуті.

Друге місце у списку інтересів замовників PR-послуг посідає технологія "як", тобто step-by-step реалізація заданої PR-активності з досягненням запланованих проміжних і кінцевого KPI. І третє місце належить відбиттям інформаційних атак, оскільки ця справа вимагає не лише спеціалізованих знань, я і особливої професійної інтуїції, що не завжди є у ТОП-менеджерів і їх оточення. Хто звертається? Переважно роздрібні мережі, що торгують продуктами харчування та приватні заклади охорони здоров'я, оскільки в обох випадках мова йде про вплив на здоров'я споживача, що є ТОП-темою з точки зору репутаційних криз. Частішають запити від компаній, бізнес яких залежить від громадської думки, наприклад альтернативна енергетика або освіта закордоном.

Нині ринок PR поступово трансформуєтся, зазначила керуючий партнер Arena/Media Expert, експерт зі страткому ГО “Інформаційна Безпека” Тетяна Попова. Він не стоїть на місці, а постійно нарощує обороти та змінюється реагуючи на сьогоденні обставини. Ще три роки тому мало хто співпрацював з лідерами думок, а тим більше просував через них свої послуги та товари. Це не викликало довіри у компаній, а тим більше у великих брендів, на сьогодні нативна комунікація через інфлюенсерів – один з популярних способів просування товарів та послуг.

На думку Тетяни Попової прибуток в сегменті однозначно не буде зменшуватися. Судячи з того, що в сферах в digital та співпраці з лідерами думок проглядається значний попит, сфера PR в цілому буде триматися більш менш на тому ж рівні. Можливо буде незначний прибуток завдяки цим сегментам.

Чим вагоміше стає фактор громадської оцінки бізнесу - від його зовнішніх атрибутів до особистості його власника - тим популярніше стає професія піарника, оскільки його хліб - це коригування громадської думки в інтересах замовника або роботодавця. Однак, сьогодні запит на піарників на різних ринках поки інтуїтивний, адже в головах керівників досі побутує стереотип, що з піаром цілком впораються менеджер з реклами або маркетолог. Це омана, оскільки ці фахівці думають як побільше продати споживачу, а не як перетворити споживача на фана торгової марки. Піарник не шукає «золоті яйця», а народжує і виховує «золотоносну курку». Про трендованість та популярність професії можна судити з того, що майже кожна компанія, з будь-якої сфери має у своєму штаті піарника. А тому можна говорити про те, професія однозначно є запитуваною на ринку праці.

Враховуючи що кожен сезон різні комунікаційні школи проводять курси з підвищення кваліфікації та для нових спеціалістів з піару, можна сказати, що попит однозначно існує та зростає з кожним роком.

Кількість піарників щороку зростає. Але йому досі не вистачає компетентних фахівців.

«Серед понад 1,2 мільйона підприємств лише 10% мають в штаті фахівця з PR. За даними Deadline, зараз в місяць розміщується не більше 130-150 вакансій для PR-фахівців. Для того, щоб полегшити роботу журналістів і допомогти PR-фахівцям швидше налагодити комунікацію з потрібними ЗМІ і була створена платформа Deadline. Сьогодні у нас зареєстровано понад 800 експертів, 50% з яких - PR-фахівці різних компаній", - вважає Олександра Стельмахова

Окрім того, що ВУЗи випускають спеціалістів, є багато підготовчих комунікаційних шкіл. які проводять короткострокові та довгострокові курси з PR. На думку медіаексперта Тетяни Попової, якість фахівців на ринку зростає і кожен фахівець у сфері PR, який бажає розвитку та просунення кар’єрними сходами, однозначно повинен слідкувати за останніми змінами у сфері, а також новинами у світі. Нові знання – це запорука успіху й підтримка своїх знань у сфері. Наразі дуже багато проходить лекцій і семінарів від провідних фахівців, які діляться своїми кейсами.

До речі, саме для передачі PR-фахівцям досвіду і цікавих кейсів створений медіа-блог Deadline.com.ua, де фахівці діляться різними аспектами роботи: від проведення ребрендина до протистояння троллингу. Можна дізнатися багато нового та збільшити власний досвід. Ціна за спеціаліста залежить від його профілю та компетенції.


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі