Пошуковий портал КОМПАСС » Новини українських компаній » Презентації » 2019 » Вересень » 21 » Концепція «розумного міста» та можливості її реалізації в Україні: опитування й огляд EY

Розміщення новин компаній

Концепція «розумного міста» та можливості її реалізації в Україні: опитування й огляд EY

Фахівці компанії EY підготували огляд глобальних тенденцій у сфері «розумних» міст у рамках проекту з вивчення галузевих трендів, ініційованого спільно з компанією «Київстар». У дослідженні проаналізовано концепцію «розумного міста» та приклади її реалізації, а також представлено результати опитування EY щодо розуміння самої концепції мешканцями українських міст.

Олексій Імас, лідер EY Start-up Accelerator в Україні:

«Найбільші міста світу за кількістю населення перевищують, іноді у багато разів, цілі країни та стають аренами для неймовірних трансформацій. Стрімка урбанізація і темпи розширення міст змінюють підхід до планування і розвитку їхньої інфраструктури. Як невеликий приклад: за даними Міжнародної організації міграції (МОМ), щотижня в міста мігрує 3 млн осіб – еквівалент нового Мадриду або Буенос-Айресу.

Розвиток будівельних технологій дозволив перейти до вертикальної просторової експансії. Значно зросла завантаженість вуличного трафіку, збільшилося інформаційне навантаження і зменшився доступний життєвий простір (available living space) на одного жителя. Водночас, рівень потреб мешканців не просто виріс – він якісно змінився і розширився.

У результаті міста й агломерації стикаються з новими викликами, а в жителів з’являються нові очікування від них та нові потреби. Мегаполіси навчаються надавати додаткові послуги своїм мешканцям, намагаючись зробити їхнє життя більш легким, безпечним і комфортним».

Згідно з прогнозами ООН, до 2050 року в містах буде проживати 68% населення планети. Для порівняння: зараз у містах проживає 55% населення – 4,2 млрд. За прогнозами до 2030 року з’явиться 43 мегаполіси з населенням понад 10 млн жителів, більшість з яких знаходитимуться в регіонах, що розвиваються.

Глобальне стрімке технологічне зростання в галузі телекомунікацій і розширення можливостей інтернету речей (IoT), сенсорних технологій, міжмашинного спілкування, автоматизації та штучного інтелекту сприяє створенню нових рішень для міста і його жителів. Використання аналітики великих даних (big data) дозволяє створювати інфраструктуру, здатну до когнітивного сприйняття, а також систему, що саморегулюється.

Але самі тільки технології не можуть здолати соціальні, логістичні й екологічні виклики міст, що зростають. Успішність співпраці підприємців, корпорацій та органів правління буде визначати, наскільки ефективно міста зможуть трансформуватися.

Костянтин Вечір, в.о. Директора з розвитку бізнесу на корпоративному ринку, Київстар:

«Якщо уявити собі «розумне місто» у вигляді людського тіла, то технології були б нервовою системою, яка реагує на зовнішні запити і забезпечує фізичний та інтелектуальний ресурс. А телекомунікації – це нервові волокна. Швидкий та надійний зв'язок забезпечує «розумне місто» технологічною інфраструктурою, на базі якої «розумне місто» зростає та розвивається.

Київстар протестував мережу інтернету речей - NB IoT - на початку 2019 року. Результати тестування на великих промислових підприємствах показали, що телекомунікації в концепції «розумних міст» - це фундамент для стійкого і збалансованого зростання населеного пункту. Ми як оператор мобільного зв'язку, робимо не тільки перші кроки в розвитку інфраструктури smart, але й активно ведемо роз'яснювальну роботу з громадськістю, пояснюємо і розповідаємо, що «розумне місто» це не тільки цифрові послуги, але і більш висока якість життя, до якого ми всі так прагнемо».

 

Результати опитування EY «Сприйняття мешканцями концепції «розумного міста»

Команда EY Start-up Accelerator провела опитування серед мешканців міст України з метою визначення того, що саме вони розуміють під концепцією «розумного міста», які компоненти є складовими такої концепції і чи користуються мешканці доступними перевагами «розумного» міста.

В онлайн-опитуванні, що проводилося в лютому 2019 року, взяли участь понад 200 осіб. Абсолютну більшість серед респондентів склало населення у віці від 18 до 40 років (92%). Більше відповідей отримано від жінок – 58%.

Насамперед, кожен респондент мав обрати 5 пріоритетних варіантів, які, на його думку, найбільше підходять для визначення поняття «розумне місто». Запропоновані варіанти включали як конкретні прояви «розумного» міста (наприклад, «розумна» парковка чи «розумне» освітлення), так і основоположні, більш широкі категорії цього поняття (IT‑інфраструктура, аналітика великих даних тощо).

Найбільш популярними серед запропонованих варіантів відповідей виявилися «розумна» утилізація відходів (14,49%) і енергоефективність (13,04%). Далі за кількістю відповідей: IT-інфраструктура, «розумне» освітлення і «розумне» вимірювання використання ресурсів, які отримали практично однакові результати – по ≈10%.

Серед доступних цифрових сервісів «розумного» міста, якими користувались мешканці, 23% респондентів обрали сервіс визначення часу прибуття транспорту – ця відповідь виявилась найбільш обираною. Серед інших популярних відповідей: послуги електронного адміністрування, електронні петиції та електронний квиток. Тоді як лише 1% респондентів користувався сервісом «безпечне місто» (відеоспостереження).

Менше третини опитаних користуються окремими мобільними додатками. У використанні переважають мобільні додатки, що стосуються громадського транспорту (наприклад, EasyWay і бот київського метрополітену в Telegram).

Менше третини респондентів позитивно відповіли на питання про реалізацію концепції «розумного міста» у своєму районі за останні три роки. Серед названих респондентами прикладів позитивних змін: адміністративні онлайн-послуги, можливість запису до лікаря онлайн, табло прибуття громадського транспорту, поява додатку EasyWay, LED-освітлення вулиць. 44 з 56 респондентів, які асоціюють концепцію «розумного міста» з розумним паркінгом (тобто, швидше за все, власники машин) не помічають у своєму районі позитивних змін.

Жителі визначають поняття «розумне місто» більш вузькими категоріями, що сьогодні знаходяться на порядку денному в українському суспільстві. Тоді як базисні технології, що дозволяють зробити місто «розумним», не сприймаються як важливі більшістю респондентів. Можна припустити, що населення асоціює поняття «розумне місто» з конкретними сервісами, які вони можуть використовувати. Більшість жителів не помічають проявів «розумного міста» у своєму районі. Сьогодні це поняття в більшій мірі існує в площині дискусій і вимагає структурованого підходу та активного впровадження.

--

Заява про відповідальність

Огляд носить суто інформативний характер і не призначений для використання третіми особами. Компанія EY, її партнери, співробітники і представники не гарантують і не заявляють, що інформація, яка міститься в огляді, є достатньою для цілей третіх осіб і відповідає цілям таких осіб, а також не передбачають, що треті особи будуть покладатися на інформацію, що міститься в огляді.

________________



* Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна". Безкоштовна демо-версія на www.demo.kompass.ua.
Служба новин компанії КОМПАСС Україна | Прочитано: 145 |
Довідник підприємств України,
Європи, Америки, Азії та Африки!

Тільки достовірна інформація!
Бази даних підприємств України,
Європи, Америки, Азії та Африки!

Електронні та онлайн довідники!

Останні новини компаній по темі

Всі новини компаній ...
Сайт управляється системою uCoz