Конкурс «Не вішай ярлики!»: Фонд Олени Пінчук та «Всі. Свої» запускають кампанію проти гендерних стереотипів

Конкурс «Не вішай ярлики!»: Фонд Олени Пінчук та «Всі. Свої» запускають кампанію проти гендерних стереотипів
Фонд Олени Пінчук та платформа українських брендів «Всі. Свої» оголошують конкурс дизайну для спеціальної колекції жіночих футболок «Не вішай ярлики!». Головна мета цього проекту – спонукати людей позбавитися стереотипів щодо жінок, не мислити упереджено та не ділити світ за гендерною ознакою. Організатори вирішили зробити це за допомогою конкурсу дизайну футболок, використавши потужний ресурс моди як комунікаційного інструменту.

Ідея проекту спирається на результати дослідження гендерних стереотипів в Україні, яке повела міжнародна дослідницька компанія Ipsos на замовлення проекту «Я зможу!» Фонду Олени Пінчук та проекту «Всі. Свої».

Онлайн-опитування визначило ставлення опитуваних до найпоширеніших стереотипів щодо жінок, які стають справжніми соціальними ярликами, що їх навішує суспільство. Виявилося, що проблема гендерних стереотипів в Україні досі існує, і вона є досить гострою. 65% респондентів вважають, що основна роль жінки – бути берегинею дому та родини. Українці досі схильні думати, що жінки – слабка стать. Білявок вважають обмеженими, жіноча ініціатива в стосунках сприймається як легкодоступність, жінку за кермом коштовної автівки називають утриманкою, а її успішність пов’язують із наявністю чоловіка.

«Чому ми вирішили поговорити про це саме у такому форматі? Для нас як проекту, що популяризує українського виробника, важливо, аби одяг не перетворювався на предмет безконтрольного споживацтва. Навпаки, мода – це потужний соціокультурний феномен, який дає змогу привертати увагу до важливих проблем. Таких, як гендерні стереотипи. Ми хочемо допомогти українцям позбавитися упереджень щодо жінок, які поширені у сучасному суспільстві. Хочемо, аби жінок поважали незалежно від зовнішнього вигляду, матеріального стану, посади, сімейного статусу тощо. І, звісно ж, організація цього конкурсу сприятиме розвитку інтелектуального дизайну – коли речі змушують задуматись і щось змінити», – розповідає автор і керівник проекту «Всі. Свої» Ганна Луковкіна.

«Нашою першою колекцією футболок "зі змістом" була серія з принтами про безпечний секс. Надягаючи таку річ, людина ставала частиною великої кампанії по боротьбі зі СНІДом. Зараз ми хочемо дати можливість творчій молоді та дизайнерам запропонувати свої варіанти протесту проти найбільш розповсюджених у суспільстві стереотипів. Сподіваємося, що колекція "Не вішай ярлики!" стане початком великої дискусії про стереотипізацію тієї чи іншої статі та допоможе жінкам і чоловікам позбавитися від ярликів. Також важливо зазначити, що це буде перша статистично обґрунтована колекція, адже для відбору головних стереотипів щодо жінок в українському суспільстві компанія Ipsos провела соціологічне дослідження», – говорить директорка Фонду Олени Пінчук Ольга Руднєва.

Умови конкурсу

Завдання конкурсу – створення капсульної колекції з п’яти футболок єдиного унікального фасону. На кожній футболці має міститися текст/зображення одного з п’яти «ярликів». Взяти участь може будь-який дизайнер чи виробник одягу.

Переможець конкурсу отримає цільовий гранту на суму 100 тисяч гривень, який можна буде використати на навчання або розвиток профільного бізнесу. А його колекція буде представлена у найбільшому магазині українських брендів «Всі. Свої» за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, 27 та в інтернет-магазині vsisvoi.ua.

Подати роботи на конкурс можна до 1 березня, а вже 14 березня будуть оголошені результати. Переможців обиратиме журі, до складу якого увійшли співзасновник та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська, засновник бренду LITKOVSKAYA, п'ятиразова переможниця Best Fashion Awards в номінації «Кращий дизайнер жіночого одягу» Лілія Літковська, а також команди Фонду Олени Пінчук та проекту «Всі. Свої».

Детальна інформація про конкурс – на сайті notags.design.

Фонд Олени Пінчук

Фонд заснувала Олена Пінчук у вересні 2003 року. У грудні 2017 року фонд оголосив, що боротьба зі СНІДом відтепер не буде єдиним напрямком його діяльності. У зв'язку з цим у назві організації більше не буде слова «АНТИСНІД». Але протидія епідемії ВІЛ/СНІДу залишиться однією з пріоритетних тем в роботі фонду. Основні напрямки його роботи – боротьба зі СНІДом і здоровий спосіб життя; менторські та освітні проекти, спрямовані на молодих дівчат і жінок; залучення в Україну найкращого міжнародного досвіду в гуманітарній сфері.

Всі. Свої – найбільша платформа українських брендів

Всі. Свої – це проект, що об’єднав близько 2000 локальних виробників. Він був заснований Ганною Луковкіною в 2015 році і стартував з маркету одягу, взуття та аксесуарів. Зараз проект налічує шість тематичних напрямків маркетів: одяг та взуття, дім та декор, кераміка, гастрономія, дитячі товари, прикраси та подарунки. У 2016 році команда також відкрила найбільший у світі магазин українських брендів одягу і взуття на Хрещатику, 27, де представлено понад 250 виробників. У 2018 році відкрив двері другий магазин на Хрещатику, 34, в якому зібрано 150 брендів домашнього декору та інтер'єру: кераміка, текстиль, предмети декору, меблі, освітлення, подарунки і сувеніри.
___________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі