Молоді і зухвалі: як харківські дизайнери створюють локальний продукт

Молоді і зухвалі: як харківські дизайнери створюють локальний продукт

Kharkiv Fashion Cluster знайомить молодих дизайнерів з сучасною швейною промисловістю і дає шанс на працевлаштування.

Сміливий крій, приємні кольори і текстури, стильні і зручні моделі - так можна описати роботи молодих дизайнерів з Харкова. Анастасія Желновач і Ангеліна Гуриева вчаться в Харківському коледжі текстилю та дизайну, а Маргарину Шмаріга, Єлизавета Карнович і Анастасія Черкашина - в Харківській державній академії дизайну і мистецтв. Початківцям модельєрам запропонували розробити стильний локальний продукт - чоловічу молодіжну куртку. П'ять ідей виявилися кращими серед 50 концепцій від 17 учасників конкурсу Best jacket. Made in Kharkiv.

Ініціатор проекту - Kharkiv Fashion Cluster - майданчик для співпраці представників легкої промисловості, fashion-аналітиків, дизайнерів і стилістів, експертів модної індустрії.

Основне завдання конкурсу - познайомити студентів-дизайнерів зі швейною «кухнею» і допомогти їм організовувати власну справу. Фіналісти конкурсу зможуть пошити виріб на одному з харківських підприємств, а компанія працевлаштує переможця конкурсу.

Швейна індустрія - один з перспективних напрямків у розвитку регіону, і по більшій мірі завдяки ініціативним і креативним дизайнерам. На думку організаторів конкурсу, профільним вузам потрібно працювати в зв'язці з бізнесом. Ідеї студентів повинні перетворюватися з віртуальних макетів в реальні речі. Тільки так можливо розвивати цю сферу і голосно заявити про Україну на міжнародному ринку.

Боротьба між креативом і практичністю

У журі конкурсу - дизайнери одягу, викладачі Харківської державної академії дизайну і мистецтв і Харківського коледжу текстилю та дизайну, власники швейних виробництв.

Серед них - резидент Kiev Fashion, Lviv Fashion Week, Kharkiv Fashion, Zaporizhzhia Fashion ,, дизайнер Артем Комаров, закрійник, власник ательє, резидент Lviv Fashion Week, Kharkiv Fashion Олег Фоменко, засновник швейного підприємства Vavalon Валерій Акімов, директор коледжу дизайну та текстилю Олена Ємельянова та інші.

Експерти оцінювали малюнки і технічні ескізи виробів, авторські стиль і споживчу привабливість, а також перевіряли у конкурсантів знання трендів світової моди.

«Рівень студентів різний. Іноді дизайнерські рішення перемагали практичність і функціональність. З одного боку, радує, що у нас креативні і талановиті хлопці. З іншого - не вся одяг підійде для подіуму, для мистецтва. А ще ж треба створити модель, яка буде "чіпляти" потенційного покупця, щоб річ була для нього оригінальна і стильна. Для роботи над таким одягом потрібні свої підходи. Фіналістам вдалося знайти золоту середину між креативністю і практичністю речей », - вважає координатор конкурсу, дизайнер Марія Бисова.

«Харків повинен стати лідером української та світової моди. Конкурс - один з етапів на шляху до цього

»Найближчим часом студенток чекає екскурсія на швейне предприятие. А поки під керівництвом менторів - професійних модельєрів-конструкторів одягу - фіналістки допрацьовують ескізи відповідно до індивідуальних технічних завданнях. Це ключовий процес створення лекала майбутнього зразка одягу. Матеріали для роботи надають організатори.

«Наші студенти отримують базові знання в навчальних закладах, але практика на реальному виробництві дозволить їм стати професіоналами і серйозними фахівцями. Майстрам потрібно показати потенціал молодих дизайнерів, - каже виконавчий директор Kharkiv Fashion Cluster, організатор конкурсу Олег Єгоров.- У нас одна з найсильніших швейних шкіл на території України і СНД. Харків повинен стати лідером української та світової моди, і наш конкурс - один з етапів на шляху до цього. Ми давно співпрацюємо з вітчизняними виробниками, а зараз харківське підприємство вперше активно підключилося до конкурсу. Вони зацікавлені в розвитку і просуванні регіональної продукції».

За словами Олега Єгорова, вже третій рік Kharkiv Fashion Cluster підтримує починання молодих фахівців, допомагає їм налагоджувати зв'язок з місцевим бізнесом і компаніями легкої промисловості.

Підприємці активно відгукуються на подібні проекти, адже сфера потребує нових кадрах, свіжому і креативному погляді на сучасну українську моду. Швачки, дизайнери, конструктори, технологи дуже затребувані на харківських підприємствах.

«Я живу і працюю в Харкові. Мені хотілося б, щоб студенти, можливо, мої майбутні колеги, теж залишалися тут і своїми ідеями прославляли наше місто далеко за його межами. Мене приємно здивували конкурсні роботи. У дизайнерів дуже грамотний підхід », - говорить засновник швейного підприємства Vavalon Валерій Акімов.

Організатори конкурсу впевнені: в сьогоднішніх економічних умовах саме швейна промисловість збереже позиції регіону на високому рівні. Щоб відновити міжнародне співробітництво, бізнесу знадобиться час. Уже зараз в Харкові є фахівці, готові займатися локальної модою.

Довідка
Громадська організація Kharkiv Fashion Cluster заснувала в 2017 році. Спільнота об'єднує дизайнерів харківських брендів жіночого та чоловічого одягу, експертів моди, викладачів профільних вузів, підприємців і виробників у сфері легкої промисловості.

Kharkiv Fashion Cluster, проводить освітні заходи для представників фешн-індустрії та молодих фахівців, бере участь в організації модних показів і виставок. Головна мета кластера - просувати, підтримувати і розвивати імідж харківської продукції, співпрацюючи з передовими експертами швейної індустрії, дизайнерами і бізнесом.




Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі